A Hungarian Art and Business (HAB), a magyar kortárs művészet platformja. A múltat újraértelmezi, az újat pedig befogadja, megalkotja és bemutatja, valamint interaktív módon kapcsolja össze a művészetet a közösséggel. Vékony Délia vendégül látta IBS-es kollégáit egy adventi estén, melyről kollegáink maguk mesélnek.
“Ha belépsz a HAB-ba, magad mögött hagyod a hétköznapi szürkeséget. Gyöngyházfényű csigalépcső, habfelhő-tenger a plafonon, és egy sor elgondolkodtató alkotás. Nekem leginkább az tetszett, hogy egy kiállítói térben több korszak műalkotásai is helyett kaptak: sehol máshol nem láttam még középkori festmény 2023-as fotó mellé kiállítva. A tematika elgondolkodtató: élet és halál ill. a születés kérdésköre. A kiállítás Délia izgalmas tárlatvezetésével, művészettörténeti adalékaival válik igazán egyedivé, úgy érzed, átlátogatsz egy másik világba. Külön érdekesség, hogy egy alkotó és grafikai műhely is helyet kapott az épületben.”
Hajdu Andrea
“A kiállítás témája a teremtés fogalmára összpontosított és arra, hogy hogyan újulhatunk meg egy kihívásokkal teli világban a festmények, fotók és installációk révén. Felfedezhettük, hogy mit tanulhatunk a régi mesterektől és mit tulajdoníthatunk magunkévá a kortárs művészet szemléletéből, mind személyes mind társadalmi és spirituális szempontból. Művészi alkotásokat láthattunk Rembrandtól kezdve egészen Lorca diCorcia kortárs fotójáig.
Személy szerint, az a fotó fogott meg legjobban, ami egy vak nőt ábrázolt, akinek a szemén keresztül átsütött a napfény, ezzel ábrázolva a mindennapi élet fényeit az elmében megszületett világban. Másik, számomra érdekes művészi alkotás pedig egy lány hajáról készített festmény, ami az elmúlást szimbolizálja, hiszen nem is gondolnánk, hogy a hajunk a teremtést/növekedést és az elmúlást is jelentheti.“
Kricska Nóra
“A HAB (Hungarian Art and Business) letisztult atmoszférája elragadó volt: egy impozáns villában profi kiállítótermek, kellemes bútorokkal, karácsonyfával.
A létezés mélyét boncolgató tárlati téma a teremtés képétől indult. Az Ádámot és Évát körülvevő állatok és a jó és rossz tudásának fája került először fókuszba, a későbbi szobrok, installációk körüljárták a lények egymáshoz való viszonyát a lét különféle alakjaiban, ember-állat-természet hármasában. A lét terhei megjelentek a második emeleten a nézőket fogadó modernkori Ádám (egy fekete férfi) és Éva (vak lány) fényképében. A Szépművészeti Múzeumtól kölcsönzött 17-18. századi festmények jól kiegészítették egymást a legfrissebb kortárs művészeti alkotásokkal. Hol rejlik az élet eredete és a vége, mitől, kitől függ az élet csodája és a testbe zárt lélek tudata? Ezen lehetett elmerengeni, miközben Délia síkot síkra tárt fel szemeink előtt az alkotók lehetséges válaszaiban.”
Mayer Máté